Retourneren en klachten
Herroepingsrecht / Retourneren
Het kan natuurlijk gebeuren dat je een artikel wilt retourneren.
*Let op, het retourneren van een bestelling is op eigen risico.
Vanaf de dag dat je de bestelling hebt ontvangen kun je binnen 14 dagen een e-mail sturen met de onderstaande gegevens:
Op deze manier kan ik jouw retour namelijk sneller verwerken. De reden is uiteraard niet verplicht maar mocht je het willen delen, dan hoor ik het graag.
Naam:
Ordernummer:
Artikelnummer(s):
Reden:
Hoe kun je het retour sturen:
1. Stuur als eerste een e-mail zoals hierboven beschreven.
2. Je ontvangt binnen 2 werkdagen (niet in weekenden en op feestdagen) een bevestiging, zodra je de bevestiging hebt ontvangen kun je het artikel retourneren.
3. Zorg ervoor dat het artikel in de originele verpakking zit, indien het artikel of de *verpakking is beschadigd kan ik het retour helaas niet aannemen
*Indien het om een gesealde verpakking gaat, dient deze nog intact te zijn.
4. Je kunt het artikel het beste verpakken in de verzenddoos waarin je het hebt ontvangen, deze is namelijk sterk en dit zorgt ervoor dat het retour in nette staat blijft tijdens het transport.
5. De retourkosten zijn voor eigen rekening (tenzij anders besproken) Ik wil aanraden om voor verzending te kiezen met track en trace code, mocht het pakketje onverhoopt kwijt raken tijdens transport dan heb je op deze manier een bewijs van verzending. Bewaar het track en trace bonnetje totdat je een ontvangstbevestiging van mij hebt ontvangen.
6. Zodra ik het retour in nette staat heb ontvangen, ontvang je allereerst een bevestiging per e-mail en binnen 5 werkdagen het bedrag terug via de betaalmethode waarmee de bestelling is voltooid.
De verzending van een retour is op eigen risico.
Sier en kraal neemt geen retour aan als:
1. Het artikel is beschadigd
2. Het artikel is gebruikt
3. De gesealde verpakking is beschadigd
4. Het retour niet binnen het afgesproken termijn is terug gestuurd
Klacht / Artikel beschadigd ontvangen
Er is niets zo vervelend als dat een artikel beschadigd binnen komt, uiteraard doe ik mijn best alles goed te controleren en wordt elke bestelling met zorg ingepakt maar er kan helaas tijdens transport altijd iets gebeuren waardoor de schade door de verpakking heen gaat.
Mocht er een beschadiging zijn opgelopen dan hoor ik dit uiteraard graag. Je kunt dan een e-mail sturen met de volgende gegevens:
Naam:
Ordernummer:
Artikelnummer(s):
Datum van ontvangst:
Foto's van het beschadigde artikel en de verzenddoos:
Zodra ik deze bovenstaande gegevens heb ontvangen ga ik er mee aan de slag en ontvang je zo snel mogelijk een reactie en uiteraard een oplossing.
Klachten ODR
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.